פרסומים נבחרים:
פרקים בספרים
-
בלאו, א' וברק, ע' (בדפוס). האם תיווך גורמים אישיים עשוי לתרום לאופטימיזציה של למידה מתוקשבת? בתוך ד' חן וג' קורץ (עורכים), שילוב טכנולוגיות ידע במערכת החינוך בישראל. תל-אביב: רמות.
-
Blau, I., & Caspi, A. (2010). Media naturalness, visual anonymity, and learning: Comparing face-to-face and audio conferencing instruction. In N. Kock (Ed.), Evolutionary psychology and information systems research: A new approach to studying the effects of modern technologies on human behavior (pp. 193-216). New-York: Springer.
מאמרים בכתבי עת
-
Blau, I., & Hameiri, M. (in press). Implementing technological change at schools: The impact of online communication with families on teacher interactions through Learning Management System. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects.
-
Caspi, A., & Blau, I. (in press). Collaboration and psychological ownership: How does the tension between the two influence perceived learning? Social Psychology of Education: An International Journal.
-
Gorsky, P., Caspi, A., Antonovsky, A., Blau, I., & Mansur, A. (2010). The relationship between academic discipline and dialogic behavior in Open University course forums. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 11, 49-72.
-
Blau, I., Mor, N., & Neuthal, T. (2009). Open the windows of communication: Promoting interpersonal and group interactions using blogs in higher education. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 233-246.
-
Gorsky, P., & Blau, I. (2009). Online teaching effectiveness: A tale of two instructors. The International Review of Research in Open and Distance Learning 10, 1-27.
-
Zuckerman, O., Blau, I., & Monroy-Hernández, A. (2009). Children's participation patterns in online communities: An analysis of Israeli learners in the Scratch online community. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 263-274.
-
Caspi, A., & Blau, I. (2008). Online discussion groups: The relationship between social presence and perceived learning. Social Psychology of Education, 11, 323-346.
מאמרים לכנסים
-
בלאו, א' והמאירי, מ' (2010). הטמעת שינוי טכנולוגי: הגברת אינטראקטיביות מקוונת בבתי ספר באמצעות מערכת משו"ב לניהול למידה. בתוך י' עשת-אלקלעי, א' כספי, ס' עדן, נ' גרי וי' יאיר (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי (עמ' 24ע-31ע). רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
-
בלאו, א' וברק, ע' (2009). דיבורים ברשת: הקשר בין מאפייני אישיות, סוג אמצעי התקשרות ונושא השיחה לבין נכונותם של אנשים להשתתף בדיון סינכרוני מקוון. בתוך י' עשת-אלקלעי, א' כספי, ס' עדן, נ' גרי וי' יאיר (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי (עמ' 14ע-24ע). רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
-
בלאו, א' וכספי, א' (2007). הקשר בין תפיסת שלושה מרכיבים של נוכחות חברתית והשתתפות בקבוצות דיון לימודיות. בתוך י' עשת, א' כספי, י' יאיר (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי (עמ' 66-59). רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
-
Blau, I., & Caspi, A. (2009). Sharing and collaborating with Google Docs: The influence of psychological ownership, responsibility, and student's attitudes on outcome quality. In Proceedings of the E-Learn 2009 World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education (pp. 3329-3335). Vancouver, Canada. Chesapeake: AACE.
-
Blau, I., & Barak, A. (2009). Synchronous online discussion: Participation in a group audio conferencing and textual chat as affected by communicator's personality characteristics and discussion topics. In Proceedings of the International Conference on Computer Supported Education - CSEDU'09 (pp. 19-24). Lisbon, Portugal.
-
Blau, I., Zuckerman, O., & Monroy-Hernández, A. (2009). Children participation in media content creation community: Israelis learners in Scratch programming environment. In Y. Eshet-Alkalai, A. Caspi, S. Eden, N. Geri, & Y. Yair (Eds.), Learning in the Technological Era (pp.65-72). Ra'anana, Israel: Open University of Israel.
-
Blau, I., Mor, N., & Neuthal, T. (2009). Interpersonal and group interactions using educational Blogs. In Y. Eshet-Alkalai, A. Caspi, S. Eden, N. Geri, & Y. Yair (Eds.), Learning in the Technological Era (pp.56-64). Ra'anana, Israel: Open University of Israel.
-
Blau, I., & Caspi, A. (2009). What type of collaboration helps? Psychological ownership, perceived learning and outcome quality of collaboration using Google Docs. In Y. Eshet-Alkalai, A. Caspi, S. Eden, N. Geri, & Y. Yair (Eds.), Learning in the Technological Era (pp.48-55). Ra'anana, Israel: Open University of Israel.
-
Blau, I., & Caspi, A. (2008). Do media richness and visual anonymity influence learning? A comparative study using Skype™. In Eshet, Y., Caspi, A., Geri, N. (Eds.) Learning in the Technological Era (pp. 18-24). Ra'anana, Israel: Open University of Israel.
הצגה בכנסים
-
בלאו, א' (2010). השתתפות בדיונים קבוצתיים בתקשורת פנים-אל-פנים, "חדר צ'ט" ו"חדר קול" כמושפעת מאישיות המשתתף ונושא הדיון. חיבור לשם קבלת תואר דוקטור. פקולטה לחינוך, חוג ללמידה, הוראה והדרכה, אוניברסיטת חיפה. (בהחניית פרופ' עזי ברק).
-
בלאו, א' וכספי, א' (2010, יוני). מחפשים אחרי איכות – כולנו ביחד או כל אחד לחוד? השפעת למידה יחידנית ושיתופית על תחושת הבעלות, תפיסת הלמידה ואיכותה. הוצג בכנס הארצי השנתי השמיני של מיט"ל: תקשוב והוראה במוסדות להשכלה גבוהה. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה
-
בלאו, א', מור, נ' ונויטל, ת' (2009, אוקטובר). "אינטר-בלוגי": עידוד אינטראקציה בין הלומדים בבלוגים המלווים קורס אקדמי. הוצג בכנס הארצי השנתי השביעי של מיט"ל: עולם המידע הפתוח. רמת גן: שנקר – בית ספר גבוה להנדסה ועיצוב.
-
בלאו, א' (2009, אוקטובר). לוח אינטראקטיבי: איפור או יופי אמיתי? פוסטר הוצג בכנס הארצי השנתי השביעי של מיט"ל: עולם המידע הפתוח. רמת גן: שנקר – בית ספר גבוה להנדסה ועיצוב.
-
בלאו, א' וכספי, א' (2008).לערוך? לא, להציע! השפעת עריכה בויקי על חווית הלמידה השיתופית ואיכותה. בתוך ד' בן-צבי (עורך), חדשנות בהוראה מתוקשבת בחינוך הגבוה (עמ' 19-23). חיפה: אוניברסיטת חיפה.
-
בלאו, א' וכספי, א' (2008, פברואר). אני שייך - סימן שאני לומד: הזדהות עם קבוצה ותפיסת הלמידה המקוונת. הוצג בכנס היועצים הארצי תשס"ח: בניית זהות וריבוי זהויות במציאות משתנה. חיפה: אוניברסיטת חיפה.
-
בלאו, א' וכספי, א' (2007). השתתפות ויעילות הלמידה מרחוק בטכנולוגיית סקייפ. בתוך רונן (עורך), תקשוב בהוראה האקדמית (עמ' 75-77). חולון: מכון טכנולוגי חולון.
-
בלאו, א' (2007, יוני). אני, אנחנו אבל אתה לא: השפעת נוכחות חברתית על תפיסת הלמידה בקבוצות דיון. הוצג בסמינר מחקר במרכז המחקר לשילוב טכנולוגיות בהוראה ע"ש צ'ייס. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
-
בלאו, א' (2007). השפעת נוכחות חברתית על תפיסת הלמידה בקבוצות דיון לימודיות שאין בהן חובת השתתפות. עבודת תזה לקבלת תואר מוסמך בחינוך במגמת טכנולוגיות למידה. המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה, האוניברסיטה הפתוחה. (בהנחיית דר' אבנר כספי)
-
Blau, I., & Barak, A. (2010, October). Synchronous online participation: The effects of participant's personality and discussion topic on participation in face-to-face versus voice chat, and textual group discussions. Paper to be presented at the 11th Annual Conference of the Association of Internet Researchers (AoIR): Sustainability, Participation, Action. Gothenburg, Sweden: University of Gothenburg.
-
Caspi, A., & Blau, I. (2008, July). Learning and students' behavior in audio conferencing versus face-to-face classroom. Poster presented at the XXIX International Congress of Psychology. Berlin, Germany.
|