הרצאות פתיחה ונעילה של כנסי צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה
Keynote Lectures at Chais conferences for the Study of Innovation and Learning Technologies
The Perfect e-storm: Emerging Technologies, Enhanced Pedagogy, and Erased Budgets
Social and Cognitive Presence in Virtual Learning Environments
Cognitive Principles of Information Visualization
Faces, Fashion and Facebook: Understanding Social Signals in Online Communication
Technology and the Transformation of Education: New Connections between Content, Curriculum and Community
Networked Individualism: How the Personalized Internet, Ubiquitous Connectivity, and Social Networking Affect Interpersonal Relations
Why Open? Generosity and Sharing of Educational Resources
Digital games for learning: Scaffolding integration of intuitive and formal understandings of science
Understanding and transforming multi-representational learning
Open Learning Requires Open Minds: The Challenges of Online and Blended Learning Environments for NetGen Students and their Instructors
Differentiated Internet Skills – Sources and Implications

Open Network Innovation and Exploration: Drivers, Benefits, and Chalenges

Citizen Science: Learning to effectively contribute in virtual organizations

The Front End of Innovation: Implications for Design and Learning

Challenges and Opportunities for Research and Design of Future Learning Spaces
Using Technology to Improve Academic Success by Increasing Identity-Based Motivation
Cybersecurity and Social Engineering: Growing Threats
The Future of Work and the Workplace and Some Implications for Lifelong Learning

הטכנולוגיה בשירות הקוגניציה: שיפור הלמידה באמצעות אימון קוגניטיבי של מנגנונים מוחיים
האתגרים שמעמידות טכנולוגיות עתידיות בפני מערכת ההשכלה הגבוהה
שליטה מרחוק ודימות של תהליכי למידה במוח
לא רק פסיכולוג וירטואלי: מגמות וחידושים בטיפול פסיכולוגי בעזרת האינטרנט
המוח היצירתי וממשקי מוח מכונה
מערכות מחשב אינטליגנטיות עם מיומנויות הידברות אנושיות
על קיימות, טכנולוגיה ומה שביניהן
אם אתם לא שם אתם לא קיימים? מטריקות למדידת נראות בעולם האקדמי




